2009-12-14

Hebatnyer si jari kelengkeng...

Pasal aku..
  • aku jari paling kecik dalam adk bradik aku

  • aku anak paling bongsu

  • aku duduk kat ujung skali

  • aku slalu wat bende2 kecik jew

  • aku dkira sbg jari plg lemah

  • tapi hari ni aku nak buktikan ssuatu kat semua orang










tengok lar kedudukan aku kat maner..






Sekarang cuba buat langkah2 dibwh ni:

  1. Genggam satu batang pen tanpa penutup

  2. Genggam kuat2

  3. cuba tarik hujung pen tu ( susah x)

  4. Kemudian, angkat ibu jari dan tarik semula hujung pen tu

  5. sekarang angkat pula jari telunjuk atau jari hantu dan tarik semula pen tu
  6. dan sekarang genggam balik kemas2 pen tu

  7. angkat jari kelingking dan tarik pen tu...



Haa.... korang rse x yg susah nak tarik pen tu bile aku ade.Kalau korang nak tahu aku ade satu musle namenye extensor digiti minimi, musle tu tuk grip barang. Aku sorang je yg ade musle tuh.... huh sekarang korang dah tahu kan kebolehan aku.so, nasihat aku pd sume yg rse die kecik kat dunia nih :


  • walau siapa pon korang mesti ade ssuatu yg korang ade tp org lain x de
  • kalau aku ade musle, korang ade akal. gnekan sebaik2 nye
  • aku paling lemah dan dhujung skali tapi ade mase aku adalah orang paling penting begitu juga korang kan??
  • lastly, biar badan kecik tapi jiwa besar...

hehe.. sekarang aku jadi jari paling bahagia... smile alwiz..

No comments:

Post a Comment

~ thanks for your comments~